2. Hogy telt eddig a heted? Mesélj róla: Mik az e heti céljaid?
3. Célkitûzés: Tudás és értelem; Miben vagyok tehetséges? Hogyan használom és hogyan fejlesztem a tehetségemet?
Néha nehéz elképzelni, hogy némelyik milliomos vagy milliárdos híresség élete nem volt mindig fenékig tejfel. Õk is ugyanúgy átélték a gyerekkori nélkülözést, a munkanélküliség állapotát és a reménytelenséggel töltött hónapokat, mint hétköznapi társaik. Sikerükért keményen megdolgoztak, így tökéletes példái annak, hogy a szegénységbõl van kiút. Ám van olyan sztár is, akinek “mindene megvolt”, az élet késõbb állította próba elé, amire egy jó nagy mosollyal és mérhetetlen szeretettel válaszolt.
Volt már úgy, hogy egy minta alapján csináltál valamit? Ha varrtál már vagy faragtál valaha akkor biztos vagyok benne, hogy használtál egy mintát. Így lehet a leggyorsabban elkerülni a hibákat, így lehet idõt spórolni és megtanulni, hogy miként lehet jobban megcsinálni a munkát. Az életben is így megy ez: a leggyorsabb módja annak, hogy sikeresek legyünk, hogy keresel valakit aki már ott van ahol te szeretnél lenni és követed a példáját. Nincs arra idõnk hogy magunk kövessünk el minden hibát! Ha figyeled a példád életét akkor láthatod, hogy mi tette õket sikeressé.
Ki az aki minta lehet az életedben? Ha nincs ilyen ember akkkor nem is keresel pédaképet magadnak. Emberek ezrei vesznek körül. Ezért van szükségünk egymásra. Ez a kiscsoportoknak az értéke! Bárkitõl lehet tanulni.
A legfontosabb kérdés: Kinek lehetsz Te a példaképe? Az életed milyen területén tudnál valaki számára példakép lenni? Szükséges, hogy legyen egy példaképed, de az is, hogy te magad azzá válj!
Írj fogalmazást egy olyan emberrõl, aki számodra példa, mert megvalósította a célját!
A fogalmazás végén arról Írj, Te miben vagy tehetséges?
(Te milyennek látod magadat? Mely tulajdonságaiddal vagy elégedett? Szüleid mire büszkék veled kapcsolatban? Miben vagy erõs, ügyes, tehetséges? Miben szeretnél megváltozni? Miért? Válaszold meg a kérdéseket!)
3. A projektmunkádat Kréta üzenetben várom, ahol mellékletet is csatolhatsz! Remélem érdekesnek találod a feladatot! Válaszodban leírás, video, ppt is lehetséges!Tanóra idején online is tudunk beszélgetni a csoportban. Ha segítségre van szükséged, akkor is keress bátran!
Bea tanárnõ
Mindenkit szeretettel köszöntök a 7. digitális munkahetünkön! Remélem, ezen a héten is olyan sok jó megoldást fogtok készíteni, mint eddig.
A dicséreteket a Kréta ellenõrzõben megtaláljátok!
Projekt témánk:
Hogyan befolyásolja a technika fejlõdése az ember életét
Mit gondolsz az alábbi témákról?
1. feladat:
Használ vagy árt-e a technika?
Sokat hallani mostanában a vezetõ nélküli autóról. Az új technológia egyik legvonzóbb ígérete, hogy a jármûvek egymás közötti kommunikációjának köszönhetõen csökken majd a dugók és a balesetek száma. Biztosan tudjátok azt is, hogy a budapesti 4-es metró is vezetõ nélkül üzemel. Furcsa látni, hogy senki sem vezet egy mozgó jármûvet.
Mit gondoltok errõl a fejlõdési irányról?
2. feladat:
Keress utána olyan 21. századi találmányoknak, amelyek embereken/embereknek segítenek!
Készíts rövid ismertetõt ezekrõl!
3. feladat:
Nézz utána mik ezek!
VR-szemüveg, mesterséges intelligencia, Starlink (mûholdprojekt)
4. feladat:
Hogyan értékeled a saját munkádat?
(könnyû volt, nehéz volt, érdekes volt, sokáig tartott, tetszett ...stb)
A projektmunkádat Kréta üzenetben várom, ahol mellékletet is csatolhatsz! Remélem érdekesnek találod a feladatot! Válaszodban leírás, video, ppt is lehetséges!
Tanóra idején online is elérsz, ha segítségre van szükséged, akkor is keress bátran!
2020. 04.20 - 04.24.
Köszöntelek a 6. digitális hetünkön!
Heti témánk:
Virtuális közösségek, elõnyök, hátrányok, illik, nem illik
A kisfilm megnézése (6 perc) után írj 5 olyan szabályt, amelyet szerinted illik figyelembe venni internetezéskor!
Jó munkát kívánok és érdeklõdve várom a megoldásokat!
A tanóra idején online találkozzunk a csoportunkban!
Üdvözlettel: Bea tanárnõ
2020. 04.06 - 04.08.
Köszöntelek a 4. digitális hetünkön!
Olvasd el a szavakat a szófelhõben!
1. Mi jut eszedbe róluk?
Közeleg a Húsvét
Az írott tojásainknak jelképrendszere van. Az õsi jelek a régi magyar élet és hitvilág tükrei. A rajzokban felismerhetõ a természet, termékenységvarázslás, bajelhárítás és a világmindenség ábrázolása. Tojásaink sok motívuma mutat vissza kereszténység elõtti eredetre, a kereszténység elõtti hitvilágot tükrözve. A magyar hímes tojások díszei eredetileg a tojás termékenységvarázsló, gyógyító, bajelhárító szerepét erõsítõ ábrák voltak.
2. Gyûjtõmunka
Milyen internetes oldalakat ajánlanál húsvét témában?
Válassz ki 1 neked tetszõ témát és küldj linkajánlást (minimum 5 linkethasznos oldalt)
Szorgalmiból több témát is kidolgozhatsz, többször is beküldhetõ a kérdõív
Köszöntelek Benneteket a 3. digitális munkahetünkön
Ezen a héten az alábbi témával foglalkozunk:
Együttmûködés; Közösségi érzés erõsítése, szabálytudat, alkalmazkodás;
Felelõsségtudat, önállóság, okok és következmények feltárása
Történetek a közösség és az egyén kapcsolatáról, senki sem külön álló sziget
Kínai tanmese
Kínában egy vízhordónak volt két nagy cserépedénye. Annak a rúdnak egy-egy végén lógtak, amit a nyakán-vállán hordott a pataktól a házáig. Az egyik edényen volt egy repedés, míg a másik tökéletes volt, és így mindig egy teljes adag vizet szállított. A pataktól a házig tartó hosszú út végén a megrepedt edény többnyire már csak félig volt vízzel. Két teljes évig ez így ment, a vízhordó csak másfél edény vizet szállított naponta a házba. Természetesen a tökéletes edény büszke volt a teljesítményére, hisz hibátlanul tette a dolgát. Szegény törött cserép szégyellte a tökéletlenségét, és nyomorultnak érezte magát, hogy csak félannyit tudott teljesíteni. A két év keserûség után az egyik napon megszólította a vízhordót a pataknál:
– Szégyellem magam, mert a víz szivárog egész úton hazafelé.
A vízhordó így válaszolt a cserépnek:
– Észrevetted, hogy a virágok az ösvényen csak a te oldaladon teremnek, s a másikon
nem? Ez azért van így, mert mindig is tudtam a hibádról, és virágmagokat szórtam az ösvénynek erre az oldalára. Mindennap te locsoltad õket, amíg visszaballagtunk a pataktól. Két éve leszedem ezeket a gyönyörû virágokat, hogy az asztalt díszítsem velük. Ha nem lennél olyan, amilyen vagy, akkor ez a gyönyörûség nem ragyogná be a házamat. Ne szégyelld hát a mivoltodat!
Kérdések
1.Melyik cserépedény mit irigyel a másiktól? Mit nem vesz észre saját magában?
2.Hogyan fordítanád át ezt a mesét emberi szereplõkre, helyzetekre? Milyen tulajdonságokkal rendelkeznének az emberi szereplõk?
3.Keress példát arra, hogy egy tulajdonság, amely az egyik helyzetben hátrányos, a másikban elõnyös lehet!
Fejezd be a mondatokat!
4.Ha nem tudunk megegyezésre jutni, akkor…
5.Egy ember nem tarthat be minden szabályt, mert…
6.Ha nincsenek törvények egy társadalomban, akkor…
A 6 feladatot az eddigiek szerint tudod beküldeni. Kérdõíven ITT Krétában Emailben