Virtuális tanterem

SZEMTORNA

Mostanában sokat ülsz a számítógép elõtt? 

 Gondolom igen.


Nos ezért fontos beiktatni egy kis szemtornát is a napirendbe.

Mint minden izomnak, így a szem izmainak is szükségük van tornáztatásra. A hétköznapi élet mókuskerekében sajnos tudomást sem veszünk ezekrõl az izmokról, pedig óriási munkát végeznek, hiszen a külvilág információinak legnagyobb részét a látás során dolgozzuk fel. A több órás tévézés, számítógép bámulás egy pontra kényszeríti a tekintetet, merevítve az izmokat, a mesterséges fény szintén nem tesz jót. A fejfájás is sok esetben a szemek fáradtságának köszönhetõ.

 

Akkor kezdjük!


Állj fel, tárd ki a karjaid, lélegezz mélyeket! Mozgasd át a végtagjaid, a derekad és óvatosan a nyakad is! Vigyázz, hogy ne tegyél hirtelen mozdulatot, hisz nem megsérülni akarsz, hanem felfrissíteni a szemed.


 1. A szemek ellazítása

Állva, ülve vagy fekve találj egy stabil helyzetet. A látómezõben ne legyenek élénken világító tárgyak. Csukd be a szemedet, lazítsd el a szemhéjakat. Az egész testedet lazítsd el, de fõleg a szemeket. A szemgyakorlatok között 20-40 másodpercig érdemes lazítani.

 2. A horizont nézése

Ülj vagy állj egyenes háttal. Irányítsd a tekintetedet bármilyen távoli tárgyra. Ne erõlködve nézd a tárgyat, hanem “nézz át” rajta. Végezd néhány percig, majd lazítsd el a szemeket. Fárasztó szemmunka során legalább két óránként ismételjd meg. Mindkettõ gyakorlat lazítja, pihenteti a szemeket.

3. Pislogás

Ülj szilárd helyzetben. Egymás után többször hunyd be és nyisd ki a szemedet (pislogj). Végezd 30-60 másodpercig, majd lazíts.

Hatás: ez a gyakorlat pihenteti a szemeket, és javítja a szemek vérellátását. A további gyakorlatok közben vegyünk fel szilárd ülõhelyzetet, és lazítsuk el a test és az arc izmait.


4. Orrhegy-nézés 

Néz az orrod hegyét. Ha a szemizmok mozgékonyak, akkor az orrcimpákat, és a felsõ ajkunk fölötti bõrt is látod. Folyamatosan nézd, de ne erõltesd a szemedet, és ne pislogj. Ne gondolj semmire, és ne ereszd le a fejedet. Eleinte 10-20 másodpercig végezd, amíg el nem kezd könnyezni, késõbb 3-5 percig is tudod feszültség nélkül nézni. Utána lazíts.

5. Homlok-nézés 

Irányítsd a tekintetedet a két szemöldök közé, középre a homlokodra. Ha elsõre nem sikerül mindkét szemmel, akkor csukd be az egyiket, és nézz fel, a szemöldök és az orrnyereg találkozási pontjára, majd a másikkal, végül egyszerre a kettõvel. A fej egyenes, nyugodtan, erõlködés nélkül nézünk. Eleinte csak pár másodpercig fog sikerülni. Ebben az esetben ismételjük többször, majd növeljük az idõtartamot néhány percre. Ez a gyakorlat a többinél is jobban erõsíti az elme koncentrációs képességét.

6. Vállnézés

Ülj egyenes háttal, a fej egyenesen elõre néz. Fordítsd a tekintetedet a jobb válladra, és szemléld figyelmesen. Ne fordítsd el a fejedet. Ha elfáradtak a szemek, akkor pihentesd, utána ismételd meg. Ugyanígy tegyél a bal vállal is. E három gyakorlat javítja a szemlencse fókuszálási képességeit és javítja az elme koncentrációját is.

7. Szemkörzés

Ülj szilárd helyzetbe, egyenes gerinccel és nyakkal. Nézz fölfelé és kezdd el forgatni a tekintetet az óramutatóval megegyezõ irányba. Eleinte egy folyamatos kört csinálj egy irányba, utána egyet a másikba. Késõbb elmehetsz 2-3 körig is egy irányba. A fejet ne forgasd közben.

8. Szemforgatás 

Ebben a gyakorlatban a látómezõ egyik szélétõl az átellenesig visszük a tekintetet. Föl-le, jobbra-balra, jobb alsó-bal fölsõ, jobb fölsõ-bal alsó. Ez egy kör, mindegyik sarokban tartsuk a tekintetet öt percig. Ismételjük 2-5 percig, lazítsunk. Ezek a gyakorlatok erõsítik a szemizmokat, ezáltal javítva a fókuszálás képességet.  Forrás

Üzenet Bea néninek itt:

levél

Oszd meg!

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Startlaphoz Add az iWiW-hez Add a Google Reader-hez

Játék Androidra

Közösség

Belépés

E-mail cím:
Jelszó: